Juridisch Secretaresse Vastgoed (interim)
Vast / Tijdelijk
40 uur per week
Rotterdam
Introductie
Ben jij een ervaren Juridisch Secretaresse die op interim basis werkt en heb jij zin in een nieuwe opdracht bij één van de leukste middelgrote advocatenkantoren in Rotterdam? Dan ga ik dolgraag het gesprek met jou aan!
Organisatie
Het advocatenkantoor is een landelijk werkend nichekantoor gespecialiseerd in het vastgoedrecht (bouw- en huurrecht) met 23 advocaten, een fiscaal jurist en een juridisch medewerker, verdeeld over drie vestigingen in Utrecht, Rotterdam en in de toekomst Nijmegen. Het advocatenkantoor is daarmee één van de grootste in vastgoed gespecialiseerde (niche)advocatenkantoren in Nederland.
Uniek is daarbij dat zij zich hebben gespecialiseerd in dienstverlening aan maatschappelijke opdrachtgevers, vooral woningcorporaties. Vanwege de verregaande specialisatie van het advocatenkantoor – zowel qua rechtsgebied, als qua type cliënten – is er sprake van een zeer hoog kennisniveau binnen een juridisch uitdagende en afwisselende praktijk. Het advocatenkantoor heeft een prettige en open sfeer; de cultuur is informeel, professioneel en collegiaal. Een goede balans tussen werk en privé vinden zij belangrijk en de cliënten begrijpen dit ook.
Voor het secretariaat van de vestiging Rotterdam zijn zij op zoek naar een Juridisch Secretaresse die op interim basis het team kan komen versterken voor de duur van 4-6 maanden. Het betreft vervanging van een dame die met zwangerschapsverlof gaat. Iemand die van aanpakken weet, maar ondertussen overzicht houdt en prioriteiten kan stellen. Ook wanneer de telefoon overgaat of een advocaat met een spoedklus naast jouw bureau staat. De vestiging in Rotterdam heeft tien advocaten en momenteel twee juridisch secretaresses.
Functie
Het secretariaat pakt alle niet-juridisch inhoudelijke werkzaamheden op. Zo kunnen de advocaten zich volledig bezighouden met hun eigenlijke werk, namelijk juridische adviezen/ processtukken opstellen en overleggen met de cliënten. De werkzaamheden zullen in ieder geval bestaan uit:
- Opstellen en verzenden van correspondentie met rechtbanken, gerechtshoven, deurwaarders, advocaten van de wederpartij en cliënten per post en/of per e-mail;
- Dossiers aanmaken;
- Termijnbewaking proceshandelingen voor onze advocaten;
- Postverwerking inkomende en uitgaande correspondentie;
- Declareren;
- Mailbox van secretariaat bijhouden;
- Roladministratie verwerken;
- Verwerking binnenkomende telefoongesprekken;
- Bestellen van kantoorartikelen en boodschappen voor kantoor;
- Archivering van dossiers;
- Telefoneren met rechtbanken, gerechtshoven, deurwaarders, e.d.;
- Vergaderruimtes reserveren;
- Contact met verhuurder inzake onderhoud/gebreken.
Functie-eisen
Als Juridisch Secretaresse Vastgoed heb je oog voor detail en heb je het liefst de touwtjes in eigen handen. Jij ziet de noodzaak om het proces in goede banen te leiden en geeft een reminder aan de partners en advocaten wanneer er prioriteiten gesteld moeten worden. Daarnaast kun je ook super goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en houd je van een uitdagende functie.
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
- Drie, vier of vijf dagen per week beschikbaar;
- Jij werkt graag in een gezellig team, met 2 collega’s in Rotterdam en 5 collega’s elders;
- Bij voorkeur minimaal 2 jaar ervaring als secretaresse;
- Woonachtig in regio Rotterdam.
Aanbod
Als Juridisch Secretaresse Vastgoed ga je op interim basis aan de slag bij één van de leukste advocatenkantoren van Rotterdam! Het tarief, de duur van de opdracht en de voorwaarden bespreek ik graag samen met jou tijdens het kennismakingsgesprek.
Inlichtingen
Rinske Buitendijk | Eigenaar
T: 06-51477244
E: rinske.buitendijk@link2match.nl
Solliciteer direct
Ben jij een ervaren Juridisch Secretaresse die op interim basis werkt en heb jij zin in een nieuwe opdracht bij één van de leukste middelgrote advocatenkantoren in Rotterdam? Dan ga ik dolgraag het gesprek met jou aan!